September 8, 2012



Ador ficateii, sub orice forma. Fiind foarte ocupata zilele acestea, nu am avut timp sa trec prin bucatarie, asa ca am comandat ficatei la un restaurant. Nu mi-au placut deloc, erau foarte seci si amari. Pentru ca am ramas cu pofta, m-am decis sa mi-i fac singura si sa va arat si voua reteta. Este foarte simpla, rapida si gustoasa. Multumesc Ioana pentru reteta:)



Ingrediente (2 portii):
250g ficatei de pui
2 cepe
3 catei de usturoi
200ml lapte
40g unt
2 linguri ulei
2 cani de apa
O lingurita cimbru
O lingurita piper
Jumatate lingurita rozmarin
O lingurita boia dulce
2 lingurite vegeta
Patrunjel

Mod de pregatire:
Spalati foarte bine ficateii, in mai multe ape. Curatati de grasimi, apoi puneti intr-un bol si acoperiti cu lapte. Dati la frigider pentru cel putin o jumatate de ora.
Incingeti untul si uleiul intr-o tigaie nonaderenta, puneti ceapa taiata solzisori si caliti-o pana se inmoaie. Adaugati usturoiul tocat marunt si mai lasati 30 de secunde. Adaugati ficateii scursi bine si prajiti la foc mediu pana se rumenesc. Nu amestecati cu lingura pentru a nu se zdrobi, ci mai degraba scuturati tigaia pentru ca ceapa sa nu se prinda.
Intr-un vas amestecati apa cu condimentele si putina sare si adaugati-o peste ficatei. Lasati la foc mediu pentru 10-15 minute, pana sosul incepe sa scada. Amestecati foarte usor.
Stingeti focul si adaugati patrunjel tocat. Se poate servi cu piure.




5 comentarii:

  1. Voi incerca si eu varianta asta, suna si arata tare bine :)

    ReplyDelete
  2. In varianta mea,pun putin enibahar si au o aroma deosebita!Incearca sa vezi!Sofia

    ReplyDelete
  3. oh, ce buni trebuie sa fie! Ador ficateii, dar cred ca nu am mai facut de vreo 2 ani :))
    Te pup scumpa mea!

    ReplyDelete
  4. Multumesc Elena,maine ii execut.....Si eu ii tin in lapte,iar sarea o pun numai dupa ce s-a inchis sursa de caldura.Voi incerca si reteta ta .Deja imi ploua la propriu si la figurat.....

    ReplyDelete