July 1, 2011


Prajitura aceasta este asa de simpla, aromata si de vara ca se pregateste aproape singura. Trebuie doar sa aveti o mana de fier cand amestecati aluatul si rabdare, rezultatele vor fi pe masura. Puteti pune orice alte fructe doriti gen visine, caise, piersici, etc. Multumesc Teo's kitchen pentru reteta.

Ingrediente:
6 oua
280g zahar
200g faina
Zeama si coaja de la o lamaie
2 plicuri zahar vanilat
Un plic praf de copt
O esenta vanilie

700g cirese
100g zahar
2 esente de rom

Un galbenus de ou
Fulgi de migdale

Mod de pregatire:
Amestecati fructele fara samburi cu 100g zahar si esentele de rom (optional puteti pune 50ml rom), lasati la macerat o ora. 
Pentru aluat, separati ouale. 
Galbenusurile se dau la mixer cu zaharul, zaharul vanilat, coaja si sucul de lamaie, esenta de vanilie, pana se topeste zaharul si devine cremos si alb. 
Separat se bat albusurile pana devin batoase, apoi se amesteca cu galbenusurile usor, cu o spatula pana sunt incorporate total.
Faina si praful de copt se adauga in ploaie, amestecand incet pana se omogenizeaza. 
Turnati in compozitie ciresele cu suc cu tot (eu nu l-am pus), omogenizati bine si turnati intr-o tava de 30x50 destul de inalta, altfel, daca nu aveti, puteti pune in doua tavi cum am facut eu. Tava o tapetati cu unt si faina.
Dati la cuptorul preincins la 160grade pentru 20-30 de minute, pana este aproape gata, facand testul cu scobitoarea. Scoateti din cuptor si ungeti cu un galbenus de ou bine batut apoi presarati cu fulgi de migdale si mai lasati la cuptor 5-10 minute pana prajitura este gata.
Taiati-o dupa ce este complet racita.
 







7 comentarii:

  1. Gata m-am indragostit iremediabil !! prajitura e un vis !! o combinatie divina !! cat despre prezentare .. hapciu ce aparat folosesti?? sunt remarcabile !! pupici

    ReplyDelete
  2. vaiii tu vorbesti? pozele tale sunt cu muuuult mai faine!!!! eu am un amarat nikon d60 cu obiectivul din dotare:( inca mai visez la un obiect mult mai clar, mai luminos si mai macro;)) poate la anul:) sau de craciun, sa ii dau la sot sa citeasca:)) intre timp, ma ajut de photoshop pentru luminozitate:)

    ReplyDelete
  3. delicioasa prajitura , imi plac asa mult ciresele si visinele incat as vrea sa rodeasca pomisorii tot anul !!! :):)

    ReplyDelete
  4. Iti promit ca maine fac si eu prajiturica asta. Am niste visine in frigider si asteapta sa fie pregatite. Multumesc!

    ReplyDelete
  5. Faina prajiturica!!!...si prezentarea pe masura!

    ReplyDelete
  6. Iese super cu visine, am sa fac si eu cand voi cumpara;)

    ReplyDelete
  7. Ador combinatia de cirese si migdale! Cred ca e delicioasa prajitura. O zi frumoasa!

    ReplyDelete