July 13, 2011


Atat de mult imi place codul, este usor, sanatos, foarte usor de gatit, fara oase si cel mai mult imi place cum se desprinde in fasii perfecte. As manca kilograme intregi daca s-ar putea si tot nu m-as putea satura. Il prefer pe gratar cu condimente, cum il face o verisoara, dar de data aceasta nu am avut cele necesare si nici timpul nu m-a ajutat, incat am ales aceasta combinatie de cartofi acrisori cu rosii cherry suculente, care dau codului o savoare nemaipomenita.



Ingrediente:
750g cartofi noi decojiti sau nu, dupa preferinte
3 linguri otet din vin rosu
O lingura capere
2 linguri oregano proaspat, taiat marunt
Ulei extravirgin
O ceapa rosie mica taiata marunt
4 bucati file de cod
O crenguta cu rosii cherry
Coaja si zeama de la o lamaie

Mod de pregatire:
Fierbeti cartofii in apa sarata pana devin fragezi dar sa nu se rupa. Scurgeti si taiati felii groase.
Amestecati otetul, caperele si oregano cu 2 linguri jumatate de ulei. Asezonati si amestecati bine.
Turnati jumatate din dressing peste cartofi, amestecati cu grija apoi adaugati ceapa rosie.
Incalziti cuptorul la 200 de grade/6. Puneti rosiile intr-o tava, frecati-le cu o lingura de ulei, sare si piper si coaceti-le pentru 5 minute pana incep sa li se desprinda coaja.
Stergeti pestele cu un servet de bucatarie, asezonati si adaugati-l in tava. Puneti deasupra un sfert din zeama de lamaie si toata coaja de lamaie. Turnati o lingura de ulei deasupra si lasati 8-10 minute la cuptor.
Intr-o farfurie incalzita, puneti felii de cartofi cu sos, deasupra puneti pestele apoi decorati cu rosii, sos de capere si zeama de lamaie.





2 comentarii:

  1. e minunata reteta ta ... si mie imi place codul , tocmai ce am facut o tocanita :):)...

    ReplyDelete
  2. Ador caperele!! de cod nu mai zic.. sunt indragostita de peste!! Prezentarea e de nota 10 !!! Pupici

    ReplyDelete